Tuesday 31 October 2017

Compress bonus

Untuk melayakkan kita mendapatkan compress bonus merujuk pada jumlah RM pembelian pada bahagian Personal Sales.


Minimum jumlah pembelian adalah sebanyak RM 140.00

Perlu diingatkan juga semakin tinggi ahli mendapat compress bonus ini bermakna rangkaian di bawah kita tidak ramai yang membeli.

Selain itu, syarat compress bonus diperoleh dari mereka yang tidak membuat pembelian peribadi pada bulan tersebut sahaja. Ini bermakna, nilai RM yang dapat adalah berubah-ubah.

Antara strategi upline yang boleh digunakan untuk mengajak mereka kembali aktif adalah di dalam sistem, akan tertera TIADA BAYARAN. Ibarat duit di depan mata tetapi tidak boleh dicapai.

Gituwww...

Asas
Level 1 adalah orang yang kita promote kerana tiada had. Semakin ramai ahli di bawah rangkaian kita semakin baik kerana gandaan matrix akan menjadi lebih besar.

Level 2 didaftarkan oleh ahli yang ditaja pada aras satu.

Sebagai contoh, kita mengambil kiraan komisen tamar cocoa.

ANDA
Level 1 = RM 0.70
Level 2 = RM 0.60

Andaikan bulan ini level satu tidak membeli tetapi level 2 membeli. Ia tidak akan terkesan pada ANDA kerana syarat maintain pembelian peribadi adalah satu unit kerana ANDA akan dapat komisen level 2 = RM 0.60 juga.

Bagi ANDA yang buat compress pula RM140 aras dua tadi akan dinaikan pada aras satu. ANDA akan dapat RM 0.70 (sepatutnya RM 0.60). Ini yang dimaksudkan dengan kelebihan compress bonus.

Bulan berikut sekiranya level 1 maintain semula pembelian peribadi, dia akan masuk kepada kedudukan asal dan compress bonus ANDA akan RM 0 walaupun ANDA membuat pembelian peribadi sebanyak RM140.00 (itu yang dimaksudkan compress bonus akan menjadi turun naik).

Selain itu, kelebihan compress bonus,

Level 1 hingga level 5 tidak aktif.

Tiba-tiba level 6 bersemangat untuk berbisnes. ANDA pula memandang level 6 mempunyai komisen  yang kecil.

Jika ANDA membuat compress bonus, level 6 akan dicompresskan menjadi level 1.

Tiada yang rugi. Semua win-win situation.

Jangan menunggu level 1 bergerak. ANDA perlu fokus kepada mereka yang mahu dibantu untuk berniaga.

Insya-Allah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...